قابل توجه مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی :

17 مرداد روز خبرنگار است


کوچکتر که بودیم همه درد دلمان را با گریه می فهمیدند حتی همسایه ها

حال که بزگتر شده ایم هرچه ناله می کنیم درد دلمان را هیچ کس نمی فهمد


هر ساله 17 مرداد را به رسم یادبود از شهیدی گرانقدر که در جبهه اطلاع رسانی به دست عوامل استکبار جهانی به فیض شهادت نائل آمد را گرامی می دارند و در قبال آن با فرا رسیدن این روز جمع ما مدعیان که سنگربان آن عزیز هستیم را مورد تکریم قرار می دهند. از سال 1378 تاکنون به عنوان روز خبرنگار دولت مردان با سلایق خاص خود جهت دلگرمی خبرنگاران مراسمی برپا کرده از آنان به نوعی تقدیر می کنند.

در سال جاری استاندار محترم یزد با ارسال دستورالعملی به مدیران استان جهت تبریک به نشریات و خبرگزاری ها ابلاغ کرد که بعضا جنبه عملی به خود گرفت و جای تشکر دارد.

اما آنچه گفتنی است کم لطفی متولیان فرهنگی استان است که بخشنامه های گوناگون وزارت متبوع خود را با زیرنویس جهت اطلاع به مدیران نشریات با پست پیشتاز ارسال می نمایند و اکیدا خواستار اجرای آن می شوند اما 17 مرداد را که روز خبرنگار نامیده می شود به فراموشی سپرده و حتی از ارسال پیام تبریک مضایقه می نمایند.

هرچند کرشمه های مورد نظر نمی تواند درد دل آنها را درمان نماید اما پدرخوانده با یک کرشمه می تواند اوالم پنهان را تسکین دهد. اگرچه گفتنی ها زیاد است ولی هر گفتنی را نشاید گفت که به قول معروف " هرکس به سهم خود دل ما می شکند بیگانه جدا دوست جدا می شکند" .

شاید دوستان بزرگتر ما را از بیان این مطلب ، خوش نیاید و ابراز عقیده نمایند یک خبرنگار با صلابت نباید به هر کرشمه ای دلخوش دارد چون دل را برای درمان به خدا باید سپرد که شایسته همین است و بس.

ولی در این روزگار چنان عادت کرده ایم تا همچون سایر خادمین مردم که در طول سال روزی به آنها و به نام آنها اختصاص داده شده است تا در آن روز ابراز وجود نمایند ما هم از آن مستثنی نیستیم ؛ مضافا اینکه رسانه ملی هم که به طور خاص به خاطر به تصویر کشیدن اخبار عزیزتر است این روز را پر رنگتر از مناسبت های دیگر به رخ می کشانند و طبیعی است که اینچنین تداعی شود گرامیداشت روز خبرنگار جدی است !

حال براستی بیان این مطلب چه لزومی دارد موضوعی است که حداقل من باب تذکر ، طرح آن خالی از لطف نخواهد بود.

محمد حسین صداقت

مدیرمسئول جام یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا